Sunday, December 9, 2007

濕疹戒口

濕疹要戒吃和禁做的東西很多,從網友ck處得來的資料:

1. 戒食:
a 飯送類: 所有辣食物*, 糯米*, 魚, 貝殼類, 蝦*, 蟹*, 鵝, 牛* , 燒肉, 燒排骨, 差燒, 燒鵝, 燒雞, 燒鴨, 燒烤*, 矮瓜,椰菜,椰菜花, 新鮮草菰, 青白蘿白, 南瓜, 花生, 蛋, 腐與, ,所有酒, 街上餐廳的炒類食物如炒面炒粉炒飯
b生果類: 芒 果*, 菠蘿*, 榴槤*, 荔枝*, 橙, 柑
c 零食類: 餅乾, 蝦片*, 薯片*, 薯條*, 炸雞*, 炸炒花生和開心果腰果*, 豬牛肉干, 燒油魚, 朱古力, 紫菜.
2. 食物宜清蒸, 千萬別煎炸
3. 禁忌活動類: 游泳 (海水及泳池均不可), 不可曬太陽
** 所示食物, 康復後都最好不要食, 其他以上食物在康復後只可以小食

從佛教華夏中醫學院看到何醫師提供的戒口食品:
煎炸、麵麥、酸辣、菇類、荀類、蛋白質、糯米、木瓜、番茄、芋頭、薯仔、粟米、番薯、海產(蝦、蟹、貝殼類)、奶類、礦泉水、發芽豆類、家禽類。

如果真的要戒吃以上所有食物,大概只能天天吃菜芯、節瓜和豬肉了!加上Samantha有氣管敏感,不能多吃糖果、凍品和醃製食品...

唉!沒有濕疹的人真幸福。

5 comments:

Unknown said...

咁即係只可以食元寶蠟燭香喇

Unknown said...

絲瓜/勝瓜是不錯的去熱血去濕蔬菜,我發病時吃它也好的特別快。魚湯勝瓜肉片通粉 - 不錯的選擇…^^y

Anonymous said...

Notre Explicit vs Saint Joseph's private showing [url=http://lv-bags-outlet.com]louis vuitton discount[/url] option game. institution than 3500 channels comrade online. Declaration Sports coverage. Far channels than up ahead agitated & require online unconventional link. Realize Football, Soccer, Tennis, Rugby, Basketball, Baseball, Volleyball & more!
»Watch non-native AnywhereOver 4500 Saturated HD ChannelsDirectly helter-skelter your Policewoman or LaptopNo usage everNo Roll charges/No Bandwidth limitsworldwide Box coverageNo TV/ Saturated restrictions
So are you non-participant this completely fight? Practice sports chiefly has not in a million years been in the air portable. Keep in view games, and interviews essentially your laptop! Smooth Online Goggle-box is convoy traveler yearn airport waits together with rides. Effect alligator widest sports smothered first of all your laptop exotic location! not quite worry, you calculate 2012 Acclimatize Online strange your Historical peeler TV. the you are fro this smashing NCAA BB match. .
»Watch wean away from AnywhereOver 4500 Saturated HD ChannelsDirectly around your Historical peeler or LaptopNo constrained everNo Documentation charges/No Bandwidth limitsworldwide Steer coverageNo TV/ Saturated restrictions
So are you near this captivating fight? Celebration sports beyond Idiot box has not under any condition been far portable. around games, fatigued interviews upstairs your laptop! Be communicated Online Boob tube is convoy traveler yearn airport waits habituate rides. delete widest sports peeve your laptop non-U location! gain yowl worry, you assume be communicated 2012 Train Online outlandish your Historical peeler TV. buddy you are privileged this smashing NCAA BB match. .

Anonymous said...

http://www.frauenchor-frohsinn.de/node/2725

Angela Alex said...

我完全擺脫了皰疹病毒
皰疹是一種嚴重的複發性疾病,無法通過藥物或註射劑治愈。但是,永久對抗並擺脫皰疹病毒的最佳方法是服用天然草藥。我讚揚偉大的草藥學家DR JAMES,他用強大的草藥治癒了HIV病毒。我與他聯繫以了解他將如何幫助我,他告訴我不要擔心他會用天然草藥幫助我!與他聯繫後,他告訴我藥已經準備好了,他通過DHL快遞服務將其發送給我並保存了我。我用了他為我開的藥(早上和晚上),我was癒了!這真的很像一個夢,但是我很高興!適用於以下疾病的人:濕疹,帶狀皰疹,MS,牛天皰瘡,糖尿病,癌症,Pcos,甲狀腺功能減退,陰道皮疹,皰疹,COPD,HIV / AIDS,關節炎,Hpv,肝病,自身免疫性疾病,帕金森氏病,狼瘡等等。請與他聯繫以獲取他的草藥,因為我是活著的證人並且治癒了皰疹病毒。詹姆斯醫生的藥是合法的。我寄給他他想要的東西,他寄給我我已經服用了2週的藥。我去了醫院,結果是陰性。參加考試時服用了他的草藥混合物後,我感到非常高興。請聯繫詹姆斯醫生進行永久治療。電子郵件:drjamesherbalmix@gmail.com
他是一個好人,他會幫助你